Askersunds Släktforskarklubb

Svenska Heraldiska Föreningen

Örebro Släktforskare

Välkommen som medlem!

Är du inte redan medlem, så blir du det enklast genom att sätta in medlemsavgiften (för 2024 endast 100 kr per person) på BG 5355-6734.
Skriv namn, adress och gärna mailadress i meddelanderutan.

Meddela även vår kassör L-Å Strömberg [lastr@telia.com] dina uppgifter, så kommer du med på vår epost-lista.

Nybörjare?

Som ny (men även gammal) släktforskare är det ibland svårt att navigera rätt och lätt att göra misstag.
Ett bra sätt att undvika de flesta blindskären är att ta hjälp av sådana som är mer erfarna. Dessa kan man hitta t ex på våra Kamratcirklar/Öppet hus, som vi just nu kör i Folke Dahlberg-rummet, Hantverkshuset (f d Folkets Hus), Askersund på torsdagar.

Återstående träffar hösten 2023: 23/11 kl 13, 30/11 kl 19, 7/12 kl 13, 14/12 kl 13 samt 21/12 kl 13.

För nävarande har vi ingen traditionell studiecirkel igång i klubbens regi. Håll ögonen öppna efter studieförbundens utbud!

På facebook finns ett antal sidor om släktforskning. Där kan du också få en hel del hjälp.
Och slutligen - det bästa av allt - Sveriges Släktforskarförbunds webbsida! Klicka på loggan nedan!

Medlemsbulletiner
Vi försöker skicka ut en nyhetsbulletin med aktualiteter till våra medlemmar ungefär en gång/månad.
Här nedan några av de senaste:
MEDLEMSBULLETIN 2023 AUGUSTI
MEDLEMSBULLETIN 2023 SEPTEMBER